ائمه اطهار

شما می توانید نظرات سازنده خود را از طریق لینک نظرات برای ما ارسال نمایید متشکرم

ائمه اطهار

شما می توانید نظرات سازنده خود را از طریق لینک نظرات برای ما ارسال نمایید متشکرم

احمدی نژاد سرمایه گذای جدی در بخش صادرات را ضروری خواند

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه شب در دومین دیدار خود با صادرکنندگان کشور، بر سرمایه‌گذاری جدی در بخش صادرات تاکید کرد.


به‌گزارش خبرنگار ایرنا، در این دیدار که در محل نهاد ریاست جمهوری انجام شد و وزیر بازرگانی و رییسان بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات نیز حضور داشتند، نمایندگان صادرکنندگان بخش‌های مختلف صادراتی دیدگاههای خود را مطرح کردند و با بیان مشکلاتشان، حل این مشکلات را خواستار شدند.

رییس جمهوری پس از شنیدن درد دل‌های صادرکنندگان بخشهای مختلف، در سخنانی با تاکید بر اینکه ما باید قدرت و فرهنگ و استعداد خود را باور کنیم، گفت: امروز کالا و خدمات ایرانی در بازارهای دنیا خریدار دارد و ما باید شرایط را بگونه‌ای فراهم و تسهیل کنیم که کالای ایرانی براحتی در بازارهای جهانی عرضه شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه کارهای خوبی در سال‌های گذشته برای توسعه صادرات غیرنفتی در کشور انجام شده، گفت: امروز در صادرات غیر نفتی به مرز ‪ ۱۶‬میلیارد دلار رسیده‌ایم اما این مقدار در مقابل استعداد کشور ما گام اول است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: صادرات خدمات فنی مهندسی در سال ‪ ۸۵‬از مرز ‪ ۲‬میلیارد دلار گذشته است اما ما باید تلاش کنیم که آن را به ‪ ۲۰‬میلیارد دلار برسانیم و با همت و توانایی و ظرفیتی که در ملت ایران وجود دارد، این امر امکان‌پذیر است.

احمدی نژاد خطاب به صادرکنندگان کشور گفت: شما باید برای بهبود وضعیت صادرات کشور با کمک مسوولان بخش صادرات کاری کنید که صادرات کشور از یک نقطه متمرکز سازماندهی شود و برای این منظور می‌توانید روی کمک و حمایت دولت نیز حساب کنید.

رییس جمهوری عدم هماهنگی قوانین مختلف در بخش صادرات را از مشکلات مهم این بخش عنوان کرد و گفت: باید در راه روان‌سازی قوانین تمام تلاش خود را بکار بریم.

احمدی نژاد همچنین حل مشکلات مالی و ارزی صادرکنندگان را مورد تاکید قرار داد و از صادرکنندگان خواست پیشنهادهای خود را بصورت مکتوب در این زمینه ارائه کنند تا رییسان بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت صادرات در مورد آن اقدام کنند.

رییس جمهوری همچنین از صادرکنندگان و تشکل‌های صادراتی خواست که از بین خود فردی را معرفی کنند تا رییس جمهوری وی را بعنوان مشاور در امور صادراتی منصوب کنند و از نظرات وی در بخش صادرات استفاده نماید.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت هماهنگی و توازن بین همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با کشورهای خارجی، گفت: دیپلماسی ما باید با ارتباطات اقتصادی همراه و هماهنگ باشد.

رییس جمهوری خطاب به معاون اقتصادی وزیر امور خارجه که در این نشست حضور داشت، گفت: در نشست‌های منطقه‌ای با سفیران، جلسه‌ای هم با تشکل‌های صادراتی داشته باشند.

احمدی نژاد همچنین با تاکید بر اینکه همه بخشهای اقتصادی کشور قابلیت بالای صادراتی دارند، گفت: با فعال شدن دیپلماسی اقتصادی می‌توان قابلیت‌های فراوان کالاها و خدمات ایرانی را به دنیا نشان داد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نام ایران بر خلاف نام برخی کشورها با قدرت نظامی و تحریم اقتصادی مطرح نشده است، گفت: نام ایران با انسانیت ، هنر و فرهنگ در جهان شناخته شده و ما باید برای شناساندن این فرهنگ و هنر و استعداد به جهان بکوشیم.

رییس جمهوری همچنین از درخواست رییس اتاق بازرگانی کشور برای حضور یک نماینده از این اتاق و نماینده‌ای از تشکل‌های صادراتی به همراه رییس جمهوری در سفرهای خارجی استقبال کرد و گفت: موافق هستم که در تمام سفرهای دو جانبه نماینده‌ای از اتاق بازرگانی و تشکل‌ها همراه ما باشد تا برای تقویت همکاری‌های اقتصادی تلاش کند.

احمدی نژاد در ادامه سخنان خود در پاسخ به سخنان نماینده صادرکنندگان فرش دستباف، بر تقویت و حمایت از این صنعت و هنر تاکید کرد و گفت: خیلی خوب بود که به جای وارد کردن کارخانه فرش ماشینی، برای کاهش هزینه‌های تولید فرش دست باف تلاش می‌کردیم و این صنعت را بیش از پیش تقویت می‌نمودیم.

رییس جمهوری همچنین در حمایت از صنعت طلا و جواهر کشور پیشنهاد تاسیس بانک طلا در کشور را مطرح کرد و گفت: می‌توان با تاسیس بانک طلا و جواهر در مبادلات از داد و ستد طلا استفاده کرد.

احمدی نژاد در سخنان خود در جمع صادرکنندگان کشور اظهار داشت: آرزوی من این است که در تمام کشورهای دنیا آثاری از ایران را ببینم و شما صادرکنندگان می‌توانید در تحقق این آرزو بسیار موثر باشید.

رییس جمهوری همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به سخنان یکی از صادرکنندگان در خصوص موفقیت‌های ورزشی اخیر قهرمانان کشور در رشته‌های فوتبال و والیبال، گفت: در گذشته اگر از ما می‌پرسیدند که چقدر امکان دارد که جوانان والیبالیست ما بتوانند در مقابل مدعیان جهانی این رشته موفق شوند، کمتر کسی امیدوار بود اما امروز می‌بینیم که جوانان ما در عرصه‌های جهانی موفق هستند.

احمدی نژاد تاکید کرد: اعتقاد من این است که ملت ایران در تمام عرصه‌ها می‌توانند موفق شوند زیرا روحیه ایرانی ، روحیه تلاش و دلسوزی و مجاهدت است و موفق خواهد شد.

پیش از سخنان رییس جمهوری نیز نمایندگان صادرکنندگان در بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی، تشکل‌های فرش دستباف، خدمات گردشگری، خدمات فنی مهندسی و صنایع دستی و صلا و جواهر در سخنانی دیدگاه‌ها و مشکلات خود را با رییس جمهوری مطرح کردند.


---> ایرنا.احمدی نژاد.صادرکنندگان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد