ائمه اطهار

شما می توانید نظرات سازنده خود را از طریق لینک نظرات برای ما ارسال نمایید متشکرم

ائمه اطهار

شما می توانید نظرات سازنده خود را از طریق لینک نظرات برای ما ارسال نمایید متشکرم

فشار خون را مهار کنیم

بسیاری از داروهای ضد فشار خون به طور مستقیم  اثر کرده و فشار خون را پایین می آورند . همچنین دارای عوارض جانبی  متعددی هستند . برعکس خورا کی هایی که روی حیوانات آزمایش شده اند  هم عوارض جانبی کمتری دارند و هم با گشاد کردن عروق خونی به طور مستقیم فشار خون را پایین می آورند. به طور مثال کرفس این گونه عمل می کند.

ضمنا کرفس مقداری هم سدیم دارد . بنابر این بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود . کرفس. شنبلیله . روغن ماهی . گریپ فروت . روغن زیتون . پیاز و سیر  چند نمونه از خورا کی های است  که ممکن است تا حدودی  موجب کاهش فشار خون شوند.

خوراکی های کاهنده چربی خون

خوراکی های می توانند کلسترول مضر خون را کاهش وکلسترول مفید خون را افزایش دهند و نیز مانع اکسید اسیون  کلسترول مفید ودر نتیجه کاهش صدمه به عروق  شوند . اینها دقیقا همان مواردی هستند  که داروهای شیمیایی کاهنده خون انجام می دهند .

خواراکی های مختلف مکانیسم اثر های متفاوتی را دارند. به طور مثال جو با کاهش ذخایر اسیدهای صفراوی  در رودها سبب کاهش چربی خون می شود . یا آنتی اکسیدان ها با به دام انداختن ال .دی .ال های اکسید شده به تنظیم چربی خون کمک می کنند . نمونه خوراکی های کاهنده کلسترول بد خون  عبارتند از : سیب. جو. هویج. سیر. گریپ فروت. سبوس. لوبای سویا . گردو و بادام.

 

 

 

گیاهان مدر

گیاهان مثل داروهای شیمیایی  که با افزایش دفع آب و نمک  اثر دیو رتیک (مدر) دارند عمل نمی کنند . بلکه با تحریک فیلتر سلولی موجود در کلیه ها  فقط سبب دفع آب می شود  و به این ترتیب  قدرت داروهای شیمیایی را ندارند . نمونمه بارز آنها جعفری است که اگر دو قاشق مربا خوری   پر جعفری خشک شده را در یک فنجان آب جوش بریزید  و بنوشید .اثر آن را خواهید دید  تـئو فیلین  موجود در چای نیز از کافئین  بهتر اثر می گذارد . اگرچه در اثر عادت بدن اثرشان از بین خواهد رفت . خوراکی های مدر شامل :کرفس . قهوه. زیره سبز. گشنیز . شیرین بیان . لیمو . پیاز . کاسنی . بادمجان. جوز هندی. جعفری. نعناع و چای است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد