ائمه اطهار

شما می توانید نظرات سازنده خود را از طریق لینک نظرات برای ما ارسال نمایید متشکرم

ائمه اطهار

شما می توانید نظرات سازنده خود را از طریق لینک نظرات برای ما ارسال نمایید متشکرم

روایت از جواب امام سجاد به...

روایات دینی

 

یکی از اقوام امام سجاد (ع) نزد حضرتش آمد  و شروع به ناسزا گفتن کرد . حضرت در جواب او چیزی نفرمود چون از آن مجلس آن شخص برفت حضرت به اهل مجلس خود فرمود : شنیدید آنچه را که این شخص گفت  الن دوست دارم با من بیایید برویم نزد او تا جواب مرا از دشنام او بشنوید .

آنان گفتند : ما همراه شما می آییم و دوست داشتیم جواب او را می دادی. حضرت حرکت کردند و این آییه شریفه را می خواندند :( آنان که خشم خود را فرو نشانند  و از بدی مردم درگذرند ( نیکو کارند) و خدا دوستدار نیکو کاران است).

راوی این قضیه گفت:ما از خواندن این آیه فهمیدیم حضرت به او خوبی خواهد کرد. پس حضرت آمدند تا منزل آن شخص و او را صدا زدند چون آن شخص شنید  حضرت آمده گمان کرد حضرت برای جوابگویی آمده است! حضرت تا او را دیدند  فرمودند : ای برادر تو نزدم آمدی و مطالبی ناگوار و بد گفتی  اگر آنچه  از بد ید رمن است از خدا می خواهم مرا بیامرزدو انچه که گفتی در من نیست  خداوند تو را بیامرزد .

آن شخص چون چنین شنید میان دیدگان حضرت را بوسید و گفت : انچه من گفتم در تو نیست و من به این بدی ها سزاوار ترم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد