ائمه اطهار

شما می توانید نظرات سازنده خود را از طریق لینک نظرات برای ما ارسال نمایید متشکرم

ائمه اطهار

شما می توانید نظرات سازنده خود را از طریق لینک نظرات برای ما ارسال نمایید متشکرم

زندگینامه امیرالمومنین علی(ع)

باسمه تعالی

اصل نیاز بشر به هدایت الهی از طریق بعثت انبیا برای نیل به کمال و فرجام مطلوب شایسته انسانی است .

پس از پیامبراسلام(ص) ضرورت دین و مسئولیت راهنمایی امت به عهده شخصیت های مذهبی چون علی(ع) است. پیامبر(ص)به امر خداوند در غدیر خم ودر مناسبتهای دیگر حضرت علی(ع) را جانشین خود معرفی نمودند.

از ابعاد برجسته شخصیت امام مقام علمی اوست که وسیله ای است برای هدایت و نیز موجب جذب دلهای تشنه . فکرها و اندیشه های کنجکاو که خود راه کشف حقیقت بشر است حضرت علی بن ابیطالب(ع) انسانی است که دارای هدف اعلایی برای زندگی است .

زمامداری که عادل مطلق است و دارای معرفتی در حد اعلا درباره ی جهان . علی(ع) در طول تاریخ تنها انسانی است که در ابعاد مختلف الگو و نمونه است . هم مثل یک کارگر ساده کار می کرد و هم مانند یک حکیم می اندیشید ومانند یک عاشق وعارف بزرگ عشق می ورزید .

او مانند یک قهرمان شمشیر می زد و مانندیک سیاستمدار رهبری می کرد و مانند یک معلم اخلاق مظهر و سر مشق تقوا و فضایل انسانی برای یک جامعه است . او حامی مظلومان و طرفدار محرومان بود او یک پدر و هم یک دوست بسیار وفادار و هم یک همسر نمو نه بود.

بدون تردید ما نمی توانیم شخصیت این ابر مرد جهان اسلام را آنطور که مورد رضایت حق تعالی است بیان کنیم . با آنکه در این زمینه کتاب های متعددی توسط دانشمندان و صاحب نظران نگارش یافته اما هم چنان جا دارد که باز در این زمینه کارهای بیشتر و گسترده تری

صورت گیرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد